1. Generalități
1.1. Certificatul de garanție reglementează acordarea garanției de conformitate, garanției pentru vicii ascunse și a garanției de bună funcționare, persoanelor fizice sau grupurilor de persoane fizice, denumite în continuare consumator, care acționează în scopuri din afara activității lor comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.
1.2. Prin prezenta informare, EMPRIA SRL se obligă, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să repare sau să înlocuiască produsul ori să restituie preţul plătit de consumator, în următoarele cazuri:
- în cazul în care produsul nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă (garanția de conformitate);
- în cazul existenței unor vicii ascunse (garanția pentru vicii ascunse);
- în cazul apariției unei defecțiuni în termenul de garanție (garanția de bună funcționare).
2. Termene de garanție
2.1. Produsele, în funcție de natura acestora au termen de garanție începând de la 3 (trei) luni până la 2 (doi) ani calculat de la data livrării produsului.
2.2. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, teremenul de garanție se reduce la această durată.
2.3. Produsele recondiționate sau resigilate au termen de garanție 1 (un) an calculat de la data livrării produsului.
2.4. În cazul garanției pentru lipsa conformității produselor, Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de 2 (două) luni de la data la care a constatat-o.
2.5. În cazul garanției pentru vicii ascunse, în conformitate cu dispozițiile art. 16 ind. 1 Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor si garanțiile asociate acestora și ale art. 12 din Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, ambele cu modificările si completările ulterioare, consumatorul poate pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora, chiar și după expirarea termenelor mai sus indicate. În condițiile art. 1709 al. 1 Cod civil, cumpărătorul care a descoperit viciile ascunse ale produsului este obligat să le aducă la cunoștința vânzătorului într-un termen rezonabil, sub sancțiunea decăderii din dreptul de a cere rezoluțiunea contractului. Atunci când viciul apare în mod gradual, termenul de aducere la cunoștința vînzătorului a viciilor ascunse începe să curgă din ziua în care cumpărătorul își dă seama de gravitatea și întinderea viciului.
3. Drepturile consumatorului
3.1. Drepturile consumatorului sunt cele prevăzute de Legea nr. 449/2003, în Ordonanța nr. 21/1992 și în Ordonanța de urgență nr. 34/2014.
Consumatorul are în principal următoarele drepturi:
- de a fi protejat împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a i se presta un serviciu care ar putea să îi prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea;
- de a fi informat complet, corect și precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor sale, precum și de a fi educat în calitatea sa de consumator;
- în cazul lipsei conformităţii consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11 din Legea nr. 449/2003, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs. Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 și 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate și ambalare.
- în cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată;
- consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri: a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului, b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă, c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4) din Lega nr. 449/2003, fără inconveniente semnificative pentru consumator. Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului dacă lipsa conformităţii este minoră.
- în cazul lipsei conformitătii orice reparare sau înlocuire să fie făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp stabilita de comun acord conform legii, care nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul după caz, fie a adus la cunoștinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, fie a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare;
3.2. Prezentul certificat de garanție nu afectează drepturile consumatorului conferite prin Legea nr. 449/2003, prin Ordonanța nr. 21/1992 și prin Ordonanța de urgență nr. 34/2014.
4. Modalități de asigurare a garanției. Termenul de reparare sau înlocuire a produselor
4.1. Consumatorul va înștiința de existența unui caz de garanție pe vânzătorul final al produselor - EMPRIA SRL prin e-mail la adresa: contact@castiantifonice.ro sau la numărul de telefon: 0371.230.387. Totodată, Consumatorul va returna produsul în cazul în care reclamă un caz de garanție. Produsele returnate vor fi ambalate în mod corespunzător, astfel încât starea produselor să nu se deterioreze cu ocazia returului acestora. Produsele returnate vor fi însoțite de următoarele documente: a) copie după factura/bonul fiscal de cumpărare; b) prezentul certificat de garanție în original, completat si semnat (în cazul produselor de folosință îndelungată).
4.2. În cazul în care reclamația prin care se invocă lipsa conformității ori prin care se invocă defecțiuni ale produsului este justificată, EMPRIA SRL se obligă la repararea sau, după caz, la înlocuirea produsului în termen de 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, fie a adus la cunoștinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, fie a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare, conform art. 11 al. 4 din Legea nr. 449/2003. În cazul în care reclamația este justificată și nu este posibilă nici repararea și nici înlocuire produsului, EMPRIA SRL se obligă la restituirea prețului încasat.
4.3. În cazul în care consumatorul pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora, termenul de 15 zile curge de la data finalizării expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru.
4.4. Cu excepția garanției legale de conformitate, în cazul căreia se aplică dispozițiile art. 10-12 din Legea nr. 449/12.11.2003, garanția acoperă cel mult valoarea prețului de achiziție plătit de către consumator pentru produsele reclamate.
4.5. În cazul în care reclamația este nejustificată, cheltuielile detaliate la art. 12 din Legea nr. 449/2003, vor fi suportate de consumator.
5. Condiții normale de montare, utilizare și păstrare a produselor
5.1. Pentru a beneficia de garanție trebuie respectate cerințele referitoare la corecta montare, utilizare și păstrare a produselor indicate de producător în instrucțiunile care însoțesc produsele.
6. Situații care exclud acordarea garanției sau duc la pierderea garanției produselor
6.1. Situații generale:
a) orice produs care nu a fost comercializat de EMPRIA SRL;
b) nerespectarea condițiilor normale de montare, utilizare și păstrare a produsului indicate de producătorul produsului;
c) lipsa documentelor conform paragrafului 4.1 sau dacă informațiile conținute în acestea sunt greșite, incomplete sau ilizibile;
d) consumatorul a prezentat date greșite/eronate pentru identificarea produselor;
e) daca produsul a suferit avarii sub acțiunea unor factori externi de orice natură (șocuri termice, electrice, mecanice, factori atmosferici etc.) și aceste avarii au avut legătură de cauzalitate cu deficiențele constatate la produsul care face obiectul garanției;
f) daca produsul a fost folosit în alte scopuri decât cele prevăzute de catre producator sau a fost exploatat excesiv ori a fost folosit în activități comerciale sau altă activitate lucrativă cu caracter de regularitate;
g) dacă în vederea montării produsului au fost efectuate instalări neautorizate de echipamente/accesorii;
h) deteriorări/distrugeri apărute din cauza transportului, manipulării, depozitării, păstrării, utilizării sau exploatării necorespunzătoare a produselor, ori din cauza apropierii acestora de surse de căldură, sau a contactului acestora cu produse chimice agresive etc.;
i) în situația în care produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare pentru că:
- i) corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calităţi ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
- ii) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
- iii) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;
- iv) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanţe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
6.2. Situații cauzate de folosirea, întreținerea, păstrarea necorespunzătoare a produsului sau de suportul pe care este montat produsul:
a) produsele au fost uzate/deteriorate/consumate ca urmare a utilizării acestora în alte scopuri sau pe alte suprafețe decât cele pentru care au fost fabricate;
b) demontarea produselor în părți componente sau subansamble, precum și deteriorarea sigililor, unde este cazul;
c) nerespectarea condițiilor de întreținere a produsului;
d) exploatarea necorespunzătoare prin: nerespectarea indicațiilor prezente în manualul de instrucțiuni sau descrierea produsului privind greutatea maxima suportata ori a altor condiții de manipulare și întreținere;
e) prezența mizeriei, a impuritătilor, a corpurilor străine, a prafului etc. în zonele de funcționare a produselor;
f) folosirea sau păstrarea bunului a fost făcută în mod nepotrivit, prin nerespectarea instrucțiunilor scrise care i-au fost comunicate de vânzător;
g) produsul a fost montat împreună cu produse conexe uzate, defecte, modificate etc.;
h) produsul prezinta urme de lovituri, șocuri mecanice, zgârieturi, rupturi, fisuri etc. cauzate de montajul, instalarea, repararea și/sau punerea în funcțiune necorespunzătoare a produsului;
i) uzura sau defectul se datorează suprasolicitării, întreținerii sau reglajelor necorespunzătoare, intervențiilor neautorizate efectuate asupra produsului în perioada de garanție a acestuia.
Conform OG21/1992 vanzatorul este obligat sa-i furnizeze consumatorului: certificat de garantie (doar pentru produsele de folosinta indelungata), manual de instructiuni/utilizare.